KONE 24/7 Connect: Minder storingen, meer zekerheid, ongeacht het merk lift
Sharon Ubachs, Senior contractbeheerder & Coördinator Facilitair bij MeanderGroep, legt uit dat het onderhoudsproces niet altijd even soepel is verlopen. Het was tijdrovend door de diverse wensen en behoeften per locatie. Met meer dan 30 liften van verschillende merken, zoals Orona, Schindler, Otis, Starlift, KONE, Starro, Pieters en Thyssen, en met variërende leeftijden, was het een uitdaging om dit efficiënt te beheren. De samenwerking met KONE heeft hier verandering in gebracht. Dankzij KONE 24/7 Connect heeft MeanderGroep nu een geïntegreerde oplossing die de efficiëntie significant verhoogt, Ubachs vertelt dat KONE's 24/7 Connect echt een wereld van verschil heeft gemaakt. De MeanderGroep heeft nu veel meer tijd om zich te richten op andere zaken, dankzij de tijdswinst die deze oplossing oplevert. KONE 24/7 Connect maakt gebruik van een innovatief systeem dat continu gegevens verzamelt over de status van de liften. Dit stelt KONE in staat om problemen te voorspellen voordat ze zich voordoen en zo proactief onderhoud uit te voeren. John, regio-coördinator bij MeanderGroep, legt uit: “De monitoringsystemen helpen ons om direct in te grijpen als er afwijkingen zijn, zoals bijvoorbeeld langzamere sluiting van deuren. Dit zorgt ervoor dat we geen onverwachte storingen ervaren. De monteurs zijn nu vaak sneller op locatie dan dat wij een storing rapporteren, wat ons veel tijd bespaart. Samen met KONE zorgen we ervoor dat liften continu in bedrijf blijven, wat van cruciaal belang is voor de bewoners van deze zorginstellingen.”