Wat is het KONE Clinica-proces?

The Shard

KONE zit qua storingen per lift per jaar erg laag t.o.v. het landelijke gemiddelde. Dit betekent natuurlijk niet dat wij binnen KONE geen "probleem" liften hebben. Voor liften die veel storen binnen een bepaalde periode hebben wij een apart proces wat het Clinica-proces heet. Clinica is een proces waarmee een installatie op alle mogelijke punten wordt gecontroleerd via een speciale methodiek. Het doel hiervan is om de bron van de storingen te vinden. Dit proces wordt uitgevoerd door een Clinica-specialist.

Een Clinica-specialist is een zeer ervaren servicemonteur welke hiervoor nog een aanvullende opleiding heeft gevolgd. Tijdens het bezoek worden alle componenten beoordeeld op juiste functionaliteit, afstelling en staat. Eventuele afwijkingen worden direct hersteld of er wordt een vervolg actie uitgezet. De Clinica-specialist kan voorstellen aandragen om aanpassingen door te voeren aan de huidige situatie waarmee storingen voorkomen kunnen worden. De aanpassingen kunnen zowel lift-technisch, bouwkundig of wellicht organisatorisch zijn.

Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan het plaatsen van oproepknoppen aan de tegenoverliggende muur om zo de gebruikers van scootmobielen te dwingen recht op de lift aan te komen rijden. Hiermee voorkomen we veel storingen als gevolg van aanrijdingen.

Als KONE zijn wij nog bezig om ervoor te zorgen dat na een Clinica bezoek u als klant ook een goed onderbouwd rapport krijgt.

Clinica

Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken.