We zetten ons volledig in voor ethische bedrijfspraktijken en houden ons aan de wet- en regelgeving van de landen waar we actief zijn. Deze verplichtingen staan beschreven in de gedragscode van KONE, de gedragscodes van onze distributeurs en leveranciers en andere verwante beleidsregels. We moedigen iedereen die een vermoeden heeft van een overtreding van deze codes en beleidsregels aan om ons hiervan op de hoogte te stellen, zodat we de zaak kunnen onderzoeken en eventueel corrigerende maatregelen kunnen nemen.
Meldingen kunnen over verschillende onderwerpen worden ingediend, waaronder: fraude, diefstal, corruptie, intimidatie, discriminatie, frauduleuze financiële rapportage, belangenverstrengeling, mensenrechten, mededingingsrecht, gegevensbescherming, milieu, veiligheid of naleving van handelsregels. We hanteren een strikt vergeldingsverbod en behandelen alle meldingen vertrouwelijk. Als u een dergelijke kwestie wilt melden, kunt u dit in uw eigen taal doen via de KONE Compliance Line, een extern, vertrouwelijk meldingskanaal.