Bij KONE zijn we dagelijks met onze producten bezig. Nieuwe producten plaatsen, moderniseren, onderhouden en nog veel meer. Maar we kijken ook dagelijks naar hoe we onze producten en diensten kunnen verbeteren. Enkele voorbeelden hiervan hebben we op een rijtje gezet. En dat voordeel is niet alleen een voordeel voor ons, maar juist voor onze klanten. Want hoe beter we de klant kunnen helpen, hoe blijer ze met ons zijn en een tevreden klant is alles wat we willen.
Duurzame voordelen voor de klant
Duurzame voordelen voor de klant
Duurzame voordelen voor de klant
Duurzaam liftonderhoud
Storingsreductie
Oftewel, minder reisbewegingen realiseren. Hiervoor hebben we de MBM (Module based maintenance) ontwikkeld. Dit is een onderhoudsmethodiek waarbij de check van elk element van een product verdeeld over het jaar geborgd is wat de onderhoudskwaliteit verhoogd.
Optimale autovoorraad
Ook zorgen we dat onze monteurs alleen onderdelen vervoeren die ze echt nodig hebben. We stemmen de autovooraad van onze servicemonteurs af op zijn/haar rayon, hierdoor ligt er minder nodeloos materiaal in auto’s wat ervoor zorgt dat we geen onnodig grote auto’s hoeven te rijden en tevens de uitstoot verminderd. Dit voorkomt dat er materiaal langdurig ongebruikt blijft en uiteindelijk niet meer bruikbaar is. We willen werken met de beste kwaliteit materialen voor onze klanten.
24/7 Connect
24/7 Connect
Een groot deel van onze klanten maakt gebruik van 24/7 Connect. Hiermee bieden wij voorspelbaar onderhoud, waardoor we zoveel mogelijk storingen voorkomen. Bovendien reduceren we hiermee de reisbewegingen van de monteurs door voorspelbaar onderhoud, wat beter is voor het milieu.
Informatieschermen in de lift
Volle prikborden met gedateerde boodschappen, klinkt dat herkenbaar? Dat is nu niet meer nodig, want met de KONE info digitale schermen kunnen alle eindgebruikers efficiënt en snel geïnformeerd worden met de laatste nieuwtjes. Middels een portal kan de gewenste content op afstand gedeeld worden op de schermen in de lift en/of hal. Dit is niet alleen handig, maar scheelt ook onnodige ritten naar een locatie. Het beheren van een prikbord is daarbij verleden tijd.
Modernisering
Het moderniseren van een lift heeft grote voordelen, zoals:
- Alleen de onderdelen van de installatie die aan vervanging toe zijn worden vernieuwd, dus geen onnodige kosten en behoud van onderdelen die nog in goede staat verkeren
- Minder stroomverbruik bij het vernieuwen van de besturing en aandrijving
Bij een modernisering wordt het chemisch afval verantwoord afgevoerd. Voorbeelden hiervan zijn oude TL’s, gebruikte olie, oude accu’s en printen.
Lift vervangen
In sommige situaties is het financieel gezien interessanter om de gehele lift te vernieuwen in plaats van de lift te moderniseren. Neem als voorbeeld een oude hydraulische lift. Los van het voordeel dat een nieuwe lift weer aan de hoogste veiligheidseisen voldoet, zijn er nog andere voordelen van toepassing:
- Lagere energiekosten, door minimaal stroomverbruik*
- Geen olie meer (hydraulisch gedeelte komt te vervallen)
- Vaak kunnen de hoofdzekeringen van de lift verlaagd worden, en mogelijk hierdoor ook de hoofdzekeringen in de onderverdeelinrichting. Hierdoor betaalt u minder vastrechtkosten
- KONE gebruikt uitsluitend kwaliteitsproducten die lang meegaan waardoor vervanging minder vaak nodig is
* Tegenwoordig zijn alle KONE-besturingen van een zgn. standby-modus voorzien.Dat betekent dat als de lift enige tijd niet gebruikt wordt, de lift automatisch in de standby-modus gaat en het stroomverbruik hierdoor minimaal is.
Duurzame voordelen voor de klant
Benieuwd welke duurzame oplossingen bij uw lift passen? Neem hieronder contact met ons op.
Sample form