Essentieel
Elke lift in Nederland moet verplicht onderhouden worden. Het is essentieel dat een lift aan de wettelijke eisen en regelgeving blijft voldoen. Tijdens onderhoudsbeurten wordt preventief onderhoud uitgevoerd om storingen tot een minimum te beperken. Daarnaast bent u verplicht om een contract te hebben voor hulp bij calamiteiten. Denk hierbij aan een opsluiting. Dit is een gebruikelijk onderdeel van het onderhoudscontract.
Extra’s toevoegen aan uw lift onderhoudscontract
Naast het wettelijk verplichte onderhoud kunt u het contract uitbreiden. De meeste aanbieders werken met 3 soorten pakketten: een basis, standaard en premium variant. Hierbij is de dekking van de reparatiekosten één van de verschillen. Ook kunt u tegenwoordig ook uw contract zelf en naar eigen wens samenstellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het vastleggen van het percentage dat uw lift beschikbaar moet zijn, de responstijd en hoeveel storingsbezoeken er gedekt zijn. Door uw contract zelf samen te stellen kunt u deze geheel afstemmen op uw wensen, de gebruikers en uw installatie. U betaalt dus niet langer voor opties die u niet gebruikt.
De lift onderhoudsbedrijven vergelijken
- Veiligheid
Voldoet het bedrijf aan alle veiligheidsvoorschriften en wettelijke eisen? - Beschikbaarheid
Is de klantenservice alleen bereikbaar/werken monteurs alleen tijdens kantooruren of ook daarbuiten? En hoe zit dat met de feestdagen? - Dekkingsgraad
Hoeveel monteurs heeft het bedrijf per km2? Hoe hoger de dekkingsgraad, hoe meer monteurs per km2, hoe sneller een monteur aanwezig kan zijn bij bijvoorbeeld een opsluiting. - Contract
Is het mogelijk om een onderhoudscontract afgestemd op uw wensen te krijgen? U wilt toch niet betalen voor dingen die u niet gebruikt? - Merkonafhankelijkheid
Onderhouden ze alle merken liften? Of alleen eigen fabricaat? - Online diensten
Bieden zij de mogelijkheid om 24/7 op de hoogte te zijn van de status van uw lift?